vrijdag 15 januari 2010

weer eens wat kaarten

Zo eindelijk weer eens wat kaarten op mijn blogje kunnen plaatsen. Naar mijn zin de afgelopen weken iets te druk gehad met andere dingen en te weinig kunnen knutselen.

Maarrrrr...tussen de bedrijven door heb ik toch niet stil gezeten.
Het onderstaande kaartje is gemaakt voor een wekenwedstrijd op Kaartenvriendinnen (yahoogroups). De sketch is ontworpen door Ine - maar was in mijn hoofd door het idee wat ik had toch moeilijker dan ik van te voren kon voorzien. Helaas heb ik em daardoor ook iets aan moeten passen. De vlinders heb ik uitgeponst en met een dotje 3D kit opgeplakt en de vliegrichting aangegeven door restjes tekststickers er onder te plakken. Het stempeltje heb ik ooit eens als prijs gehad - waardoor ik niet zeker weet van welk merk hij is (gok Penny Black maar misschien ziet iemand anders het in 1 oog opslag?) het gras heb ik gemaakt door papier te ponsen met de McGill takjespons en de takjes eraf te knippen en op te plakken.

Het papier is werkelijk alleen maar restjes. De afkomst is dus heel divers.



Verder zit ik niet zo breed in mijn condoleance kaarten (deze is helaas ook alweer "weg" - maar was bedoeld voor voorraad). Ik ben van mening deze kaarten altijd erg eenvoudig te willen houden. Het achtergrond papier is scrappapier van het Kruidvat - het lint in het midden is daar ook vandaan. De nestabilitie waar het 3D plaatje op geplakt is - is de "classic scallop circle"

De zijkanten zijn afgewerkt met plakparels van Joy! parelmoer.



Deze kaart is een voorbeeld kaart voor de wedstrijd jan/febr. op het forum van Ann's Paper Art.
(op dit moment wegens persoonlijke omstandigheden niet mogelijk om lid te worden - dit is tijdelijk!!!) Het garen is een mengelmoesje van kleuren van zowel Mettler als Gutermann . Best een hoop borduurwerk al moet ik zeggen zelf het resultaat erg mooi te vinden....



Dit kaartje heb ik als voorbeeldkaart gemaakt voor de Freebie van Januari op het forum van Ann's paper Art. Zodat de leden een idee hebben wat ze kunnen verwachten van het patroon en er inspiratie uit kunnen halen. Het patroon is geborduurd met hoofdzakelijk garen van Gutermann. De aankleding heb ik suptiel gehouden door 4 strasssteentjes te plakken op iedere hoek van de kaart en de ruimte rond het 3D plaatje te vullen met restjes van tekststickers zodat het niet "leeg" blijft.



Hopelijk toch de komende week weer wat meer freubeltijd. Maar helaas heb ik nog steeds erg rekening te houden met wat mijn rug kan (zitten en liggen, lopen en staan en huishouden zijn daarvan nog erg afhankelijk). Weten jullie dus ook meteen waarom het af en toe wat langer stil is dan ik zou hopen dat het is ;-)

Lieve groetjes karin

Ps. For translation have a look in the sidebar

7 opmerkingen:

  1. Heey Karin,

    Gezellig om weer wat werk van je te zien. Je kaartjes zijn allemaal schitterend!!!

    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Karin.

    Wat een geweldige kaartjes heb je gemaakt!

    Ik miste het al een beetje.
    haha *bloos*

    Echt super weer gedaan hoor!

    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtkaarten Karin je hebt je best gedaan supersssssss


    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je bij mij ook volger bent geworden Karin. Een fijn weekend.

    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Karin,

    nou als ik zo naar jouw borduurkaartjes kijk, dan sta ik op dat gebied toch echt in jouw schaduw. Mooie creaties, vooral die met die lantaarn in het midden vind ik super.

    Groetjes
    Gonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hele leuke kaarten meis! en wat een ontzettend vlijend berichtje staat hier boven over mijn candy echt ik heb het met blozende wangetjes gelezen, super lief!

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie. Ik vind het erg leuk om deze te krijgen en te lezen!

Liefs karin