vrijdag 19 februari 2016

Ransuilen in Bergschenhoek


Beste Bloggers,

Van de week met mooi weer maakte ik een wandeling met fotocamera. Eigenlijk had ik dat blogberichtje eerder willen schrijven, maar had er niet eerder tijd voor. 
Maar de vogels van vandaag krijgen er even voorrang op. :-)

Mijn man en ik zijn vanmiddag even lekker een wandeling in onze 'achtertuin' wezen maken. Omdat het zo lekker dichtbij is; het Bergse Bos in Bergschenhoek. 
We hadden begrepen daar Ransuilen te kunnen zien. Deze hebben we vorig jaar ook al eens gezien maar dan in Brabant, Rotterdamse Ransuilen zijn leuker natuurlijk ;-)

Al heel gauw hadden we ze gevonden. Wat een machtig mooie dieren zijn het toch! 




Nadat we de Ransuilen uitgebreid bewonderd hebben, hebben we nog een leuk rondje gemaakt. Natuurlijk kwamen we nog wat andere mooie vogels tegen zoals dit Koolmeesje


In de verte nog een Aalscholver in een boom


Mijn man ontdekte nog een Kleine Bonte Specht in een boom, helaas niet scherp maar de wegvliegende Kleine Bonte Specht wel weer scherp als bewijs ;-)



En als Kers op de taart de Fuut die haar lunch net had opgedoken




Liefs Karin xx

4 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's Karin! Heb meegenoten van de vogels tijdens je wandeling ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende foto's Karin, wat leuk dat het bij jou om de hoek is het Bergse Bos.
    Ik had nog nooit deze uilen gezien.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's van prachtige dieren, Karin! Heb je ze eigenlijk makkelijk gevonden? Lijkt me niet zo makkelijk, zou niet weten hoe beginnen zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Het was deze keer heel gauw gevonden. Maar het scheelt misschien dat we ze al eens in de natuur gezien hebt. Als je eenmaal weet waar je op let, dan zie je het automatisch sneller.

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie. Ik vind het erg leuk om deze te krijgen en te lezen!

Liefs karin